مهاجرت به استراليا | ويزاي استراليا | اخذ اقامت استراليا مهاجرت به استراليا | ويزاي استراليا | اخذ اقامت استراليا .

مهاجرت به استراليا | ويزاي استراليا | اخذ اقامت استراليا

هزينه هاي زندگي در استراليا

كيفيت زندگي ساكنين استراليا بعنوان بهترين نوع زندگي در دنيا تعيين گرديده است و به همين دليل هزينه زندگي در اين كشور بالاست . البته براي كساني كه در استراليا كار ميكنند اين مسئله زياد محسوس نميباشد چون درآمد نيز به نسبت ساير كشورها بالاتر ميباشد.

هزينه هاي زندگي در استراليا

كيفيت زندگي ساكنين استراليا بعنوان بهترين نوع زندگي در دنيا تعيين گرديده است و به همين دليل هزينه زندگي در اين كشور بالاست . البته براي كساني كه در استراليا كار ميكنند اين مسئله زياد محسوس نميباشد چون درآمد نيز به نسبت ساير كشورها بالاتر ميباشد، ولي براي دانشجويان اين مسئله مهمي ميباشد به خصوص در ابتداي مهاجرت به استراليا كه هنوز شغلي ندارند.

نرخ بيكاري در اين كشور حدود ۵٫۱% بوده در حاليكه اين عدد در آمريكا ۹٫۸ % مي باشد. محيطهاي تميز و سرسبز ، دانشگاههاي تراز اول دنيا با شرايط آسان براي ورود ٬دسترسي به انواع مواد غذايي با كيفيت بالا ، دسترسي به خدمات درماني رايگان و بسياري نكات مثبت ديگر اين كشور را به يك محيط جذاب براي زندگي و هدف اول مهاجرين تبديل كرده است. طي آمار سازمان ملل كه هر ساله منتشر مي شود ، شهرهاي ملبورن ، پرت ، آدلايد و سيدني جزو ۱۰ شهر برتر دنيا براي زندگي معرفي شده اند.
هزينه زندگي در استراليا متفاوت است !

بطور كلي هزينه ها از يك ايالت به ايالت ديگر و حتي در مناطق مختلف يك ايالت متفاوت است و به ميزان زيادي به منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد و شيوه زندگي شما بستگي دارد ، بعنوان مثال سيدني داراي بالاترين هزينه هاي زندگي و آدلايد داراي كمترين مي باشد. قيمت لوازم ضروري مثل غذا، نوشيدني و لباس نسبتا پايين است ولي در مورد محصولات صنعتي چنين نيست، چرا كه بسياري از آنها از خارج از كشور وارد مي شوند.

هزينه هاي زندگي در استراليا را مي توان بصورت زير دسته بندي نمود: ( البته اينها هزينه هاي كلي هستند و هزينه هاي ديگري مانند پوشاك ٬بهداشت و درمان و تفريح و سرگرمي نيز وجود دارد .)
هزينه اجاره خانه در استراليا

اجاره خانه در استراليا بصورت هفته اي پرداخت مي شود. خانه ها در استراليا شامل يونيت يا آپارتمان و ويلا / هاوس مي باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفي همچون موقعيت واحد در شهر٬تعداد خواب و نوع واحد بستگي دارد. بطور كلي خانه ها يا بصورت استوديو (بدون اتاق خواب) هستند كه اجاره پايين تري دارد و يا داراي يك يا چند اتاق خواب مي باشند. بطور متوسط خانه مورد نظر از ۲۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار در هفته ميتوان اجازه نمود . همانطور كه گفته شد رقم اجاره بستگي به شرايط و موقعيت خانه دارد.

هزينه مواد غذايي در استراليا

بطور متوسط هزينه خوراك در استراليا در يك هفته براي يك زوج بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار مي باشد.
هزينه وسائط نقليه در استراليا

در استراليا وضعيت وسايل نقليه عمومي بسيار خوب است و براحتي ميتوان براي سفرهاي درون شهري از آن استفاده نمود . وسايل نقليه عمومي شامل اتوبوس ٬قطار شهري و تاكسي مي باشد. بطور متوسط هزينه بليط اتوبوس و قطار شهري بين ۱ دلار و بيست سنت تا ۳ دلار متغير است . بنابراين اين هزينه بين ۵۰ تا ۸۰ دلار در يك هفته ميباشد.
هزينه هاي شارژ در استراليا

در استراليا هزينه آب و برق پايين است بطوريكه برخي از خانه ها داراي گاز نيستند و تمامي وسايل آن با برق كار مي كند. بطور متوسط در ماه ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار هزينه برق و گاز و آب ميباشد . سيستم تلفن داراي هزينه اجاره ماهيانه حدودا ۳۰ دلار است .

با توجه به در نظر گرفتن اين هزينه ميتوان گفت كه هزينه زندگي در استراليا هزينه اي بين ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در ماه ميباشد كه در سال هزينه اي بالغ بر ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار ميباشد.
بازار كار استراليا

استراليا يك كشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعيت كمي كه دارد از بازار كار بسيار قوي برخوردار است، هرچند در حال حاضر به دليل حجم زياد مهاجرت به استراليا در سال هاي اخير به استراليا و وضعيت اقتصاد جهاني، اين كشور دچار مشكلاتي شده است ولي همچنان يكي از كشورهاي قوي اقتصادي در سطح جهان محسوب مي شود كه در اين بحران نه تنها آسيب زيادي نديده است، بلكه ارزش دلار استراليا نيز بسيار افزايش يافته است.

كارشناسان امور بازار كار بر اين باور هستند كه مشكلات موجود بسيار نامحسوس بوده و با پيشرفت سريع اقتصادي و برنامه هاي مهاجرتي و اقتصادي استراليا اين مشكلات به زودي حل خواهد شد. استراليا كشوري بسيار خوب براي كار و زندگي افراد فني و تحصيل كرده مي باشد، اين افراد اگر بتوانند با ويزاي اقامت وارد استراليا شوند مي توانند از خدمات زياد دولتي و كارفرمايي بهره مند شوند. از آنجا كه كارفرمايان علاقه به حفظ نيروي كار خود دارند، داشتن يك ويزاي بلند مدت به عنوان يك امتياز بزرگ براي كارجويان محسوب مي شود كه در استخدام افراد نقش اساسي را بازي ميكند دولت استراليا نيز براي اين افراد برنامه هاي خاصي را در نظر گرفته است كه ايجاد سازمان هاي خدماتي براي تازه واردان از آن جمله مي باشد.

هزينه هاي اسكان كه در زير آمده است تنها براي يك نفر مي باشد.

هتل هاي شبانه روزي و مهمان خانه ها – هر هفته ۸۰ $ تا ۱۳۵$
اجاره مكان زندگي مشترك – هر هفته ۷۰$ تا ۲۵۰$
اقامتگاه دانشجويي– هر هفته ۸۰$ تا ۲۵۰$
سكونت در بخشي از خانه– هر هفته ۱۱۰$ تا ۲۷۰$
مدارس شبانه روزي – هر ساله ۱۰٫۰۰۰$ تا ۲۰٫۰۰۰$
آپارتمان يك خوابه – هر هفته ۳۵۰$ تا ۵۵۰$

تلفن و اينترنت

تعداد ارائه دهندگان خدمات تلفن منزل و تلفن همراه در استراليا بسيار زياد هستند. شما با توجه به نياز و بودجه خود امكان انتخاب برنامه ها و گزينه هاي مختلفي را داريد.


برچسب: ، امتيازمهاجرت به استراليا، خرج و مخارج زندگي در استراليا، مهاجرت به استراليا از طريق كار، هزينه مهاجرت به استراليا، هزينه‌هاي مهاجرت و زندگي در استراليا، ويزاي استراليا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۱۸:۱۵ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :