مهاجرت به استراليا | ويزاي استراليا | اخذ اقامت استراليا مهاجرت به استراليا | ويزاي استراليا | اخذ اقامت استراليا .

مهاجرت به استراليا | ويزاي استراليا | اخذ اقامت استراليا

آداب و رسوم و فرهنگ مردم استراليا


آداب و رسوم مردم استراليا

هر كشوري آداب و رسوم خود را دارد و استراليا نيز از اين قاعده مستثني نيست. من در اينجا چند مورد از مواردي كه مردم استراليا در آداب اجتماعي از آنها استفاده ميكنند نام ميبرم :
۱) هنگامي كه به شخصي معرفي مي شويد معمولا بايد از همان القاب و اسامي كه آن شخص معرفي كننده به كار ميبرد استفاده كنيد.مثلا اگر شخصي را بروس معرفي كنند شما نيز ميتوانيد او را بروس خطاب كنيد. پس از آنكه به شخصي معرفي شديد، معمولا مي گوييد Hello ، pleased to meet you يا حتي g’day mate و دست ميدهيد.در استراليا مردان معمولا روبوسي نميكنند و همديگر را در آغوش نميگيرند.استراليايي ها غير رسمي هستند و حتي افراد غريبه را نيز رفيق خطاب ميكنند (حتي زنان را). بايد بدانيد كه واژه ي رفيق يا همان Mate در اصل براي مردان به كار ميرود و رفيق كسي بودن افتخار بزرگي است.
۲) استراليايي ها در مقايسه با اقوام انگليسي خود بسيار خودماني ترند(مانند آمريكايي ها) و در سوال كردن و اظهار عقيده رك هستند. در اولين برخوردتان با يك استراليايي چنانچه سوال هاي خصوصي زيادي از شما پرسيد چندان تعجب نكنيد و به دل نگيريد چون آنها فقط كنجكاوند و غريبه ها واقعا برايشان جالب هستند. استراليايي ها معمولا با غريبه ها برخوردي دوستانه دارند و مهمان نواز نيز هستند.
۳) اين امر كه همسايه ها تازه واردين رو براي صرف چاي دعوت ميكنند امري متداول است اگرچه در شهرها ممكن است اين آشنايي و معاشرت چندان آسان نباشد. يك شيوه ي مناسب براي آشنا شدن با همسايه ها اين است كه يك مهماني باربيكيو(مهماني به صرف كباب) ترتيب دهيد و همه ي همسايگان را دعوت كنيد.معمول است كه از شما ميخواهند كه در مهماني ها و پيك نيك ها يه بطري نوشيدني همراه خود بياوريد.
۴) پوشش استراليايي ها معمولا غير رسمي و راحت است.مثلا در تابستان در اداره شلوار كوتاه ميپوشند و پوشيدن كت و شلوار و كروات معمول نيست مگر اينكه سمت مهمي داشته باشيد مثلا مدير بخش يا گروهي باشيد.چنانچه در مراسمي رسمي دعوت شديد بهتر است بپرسيد كه چه لباسي مناسب اون مراسم است. در مورد عروسي نيز همينطور اگر در عروسي دعوت شديد در مورد لباس مناسب سوال كنيد مگر اينكه ميخواهيد انگشت نما شويد.

۵) معمولا از مهمان انتظار مي رود كه وقت شناس باشد مگر در مورد مهماني هاي خاص كه دير رسيدن نشاندهنده ي شخصيت اجتماعي افراد است ( به شرطي كه پس از مهمان سرشناس اصلي نرسيد). در مراسم عروسي هر كس كه دير به مهماني شام برسد و يا اصلا نرسد باير انتظار داشته باشد تا از ليست آينده ي مهمان ها حذف شود(مگر اينكه خانه اش آتش گرفته يا سوخته باشد).

نقش زنان در تجارت در استراليا
زنان در استراليا هم اينك درصد بالايي از نيروي كار استراليا را تشكيل مي‌دهند، اما به مثابه بسياري كشورهاي ديگر، در مشاغلي با دستمزد پايين يا كار‌هاي نيمه وقت گمارده مي‌شوند.

هرچند اوضاع در اين زمينه رو به بهبود است، اما آمار اين كشور نشان مي‌دهد كه همچنان زنان به ازاي كار يكسان با مردان، نسبت به آنان دستمزد كمتري دريافت مي‌كنند. از سويي پيشرفت زنان در تصدي پست‌هاي مديريتي در استراليا نسبت به بسياري از كشور‌هاي صنعتي پيشرو، بيشتر بوده است. زنان به شكل روز افزوني رده‌هاي ارشد مديريتي سازمان‌ها در استراليا را از آن خود مي‌كنند.
زنان خارجي كه براي كسب و كار و امور تجاري به استراليا سفر مي‌كنند، به ندرت ممكن است با تبعيض و سمت‌گيري جنسيتي مواجه شوند.

سبك‌هاي پوششي در استراليا
در استرالياي صنعتي– تجاري، لباس استاندارد تجاري هنوز همان هنجار سنتي است. لباس تجاري در سطوح مديريتي براي مردان كت و شلوار و كراوات تيره و براي زنان كت و شلوار يا كت و دامن رسمي‌ است (در محيط‌هاي خارج از محدوده شهرهاي اصلي، لباس غيررسمي‌تر مرجح است).
به خاطر داشته باشيد كه استراليا در بيشتر اوقات سال بسيار گرم است. پس حتما لباس سبك و خنك براي اين مواقع همراه داشته باشيد.
از استفاده افراطي از جواهرات و زيورآلات بپرهيزيد، چرا كه اين عمل، نمايشي و از اين روي غيرحرفه‌اي تلقي مي‌شود.

علايق و فرهنگ مردم استراليا
مردم استراليا علاقه زيادي به ورزش دارند. از ۱۹ ميليون استراليايي ۷ ميليون نفر به ورزش‌هاي مختلف حرفه‌اي مشغول هستند كه تعداد كمي‌ نيست. البته در استراليا بيش از ۱۲۰ مليت وجود دارد، زيرا يك كشور مهاجرنشين است.
استراليايي‌ها به برگزاري جشن‌ها علاقه زيادي دارند. آنان همه جشن‌هاي مليتي مختلف را در كشورشان برگزار مي‌كنند. در ضمن زبان اصلي آنان انگليسي است.
مردمان استراليا بسيار خوشگذران هستند. آنان ايام تعطيل خود را به دشت و مراتع و سواحل دريا مي‌روند و غذاي خود را در آنجا ميل مي‌كنند. مردمان استراليا به روزنامه و مجله‌خواني علاقه زيادي دارند و بيش از ۱۲۰۰ عنوان مجله در كشور استراليا به چاپ مي‌رسد.


برچسب: ، اخذ اقامت استراليا، حداقل امتياز مهاجرت به استراليا، روحيات مردم استراليا، علايق و فرهنگ مردم استراليا، مردم استراليا به ورزش علاقه خاصي نشان مي دهند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۲:۵۹ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :